tr?id=186798325428136&ev=PageView&noscript=1 Øvelse: Reklamespil
Skip to main content

Øvelse: Reklamespil

20 MINUTTER
Gruppeøvelse

Nogle gange sker det, at vi ikke finder en bestemt opgave så interessant, som vi kunne ønske. Hvis der ikke er nogen mulighed for at ændre opgaven, kan du ændre den måde, du ser på den. Der er altid en måde at se noget i et andet og sjovere lys.

Formålet med denne øvelse er at træne din fantasi til at vågne når du har brug for det, og selv når du finder nogle aktiviteter værende humørforladte eller kedelige.

Formålet er også at opleve at kunne bekræfte, forstærke og forbedre en situation eller en scene ved at samarbejde med de andre i den kreative proces. At opleve, hvordan selv ideer, der ikke virker spændende eller prangende, kan bidrage til at opbygge scenens virkelighed. Og hvordan resultatet altid er større og bedre på grund af den samarbejdsform den er dannet på.

1. Forberedelse

Denne øvelse kræver gode lyttefærdigheder, opfindsom tilgang, kreativ tænkning og positiv respons på nye ideer. Det udvikler din entusiasme og accept af innovation og ændringer. Når vi hører ordet ”reklame” tænker vi automatisk på en præsentation der sigter mod en positiv påvirkning. Husk dette og implementer det i øvelsen.

Gør det i en gruppe på tre eller flere! Start med at vælge et objekt - en stol, en telefon, en sko osv., Og brug din fantasi til at finde nye kvaliteter af dette objekt.

Hele gruppen vil arbejde sammen om at afsløre et revolutionerende nyt produkt, de har opfundet.

Del 1: Brug 3-5 min til at tænke på mulige funktioner og

Del 2: Brug 2 min for hver gruppe til at præsentere disse funktioner, som om det er en rigtig reklame.

2. Gør det

Del 1: Man starter med en bombastisk beskrivelse af objektet, uanset hvor almindeligt det er. ("Dette er en enestående brun stol").

Alle udbryder entusiastisk "JA!", som om det er det største, de har set i verden. Derefter fortsætter en anden spiller med "OG... " og bidrager med en ny idé eller egenskab, der indeholder ekstraordinære fordele: "og du kan sidde på den uden at falde på gulvet". Alle udbryder helt: "JA!" som om dette er en endnu større opdagelse.

Fortsæt med at opbygge værdien af objektet, der beskriver dets fordele og funktioner. Prøv at præsentere så mange som muligt inden for den tidsramme I har. Få alle til at tro at det er den største ting at have, og dit liv ville være bedre, hvis du bruger det.

Del 2: Når du har skabt billedet af dette fantastiske produkt, er det tid til at "frigive det offentligt". Udvikle disse ideer til en reklame for jeres nye produkt. Arbejd sammen. Gør det enkelt og iørefaldende.

  • Identificer et fængende navn
  • Tagline / Slogan (en kort, let at huske sætning, der kan bruges i reklamen)
  • En handling for at præsentere det
  • En berømthed, der støtter dit produkt

Vær kreativ og nyd at slippe fantasien løs.

theatre in school

Lær at opdage og opleve

Gennem engagement i teater og scenekunst

Indhold

Del 1: Træning kvaliteter og færdigheder.

  • Kapitel 1: Lær at slappe af og fokusere
  • Kapitel 2: Lær at bruge din krop målrettet
  • Kapitel 3: Lær at bruge din stemme målrettet

Del 2: Usynlige værktøjer

  • Kapitel 4: Lær at bruge din fantasi
  • Kapitel 5: Lær at bruge dine minder og sanser
  • Kapitel 6: Lær at tilpasse dig og improviserer

Hent din gratis udgave

Du kan modtage bogen"Learn to Discover and Experience - Through the Magic of Theatre" (på engelsk) ved at udfylde formularen nedenfor.

Du vil modtage bogen på mail i PDF-format. 

Bestil workshop: Læring gennem teaterproduktion

Denne workshop henvender sig til dig der vil lære at skabe en teaterforstilling, hvor fokus er på den pædagogiske indvirkning. Du vil lære at organisere processen gennem professionelle teater-metoder.

Kontakt os hvis du er interesseret via formularen nedenfor: